Första inlägget !

hejj svejj :D
Nu har jag och lovisa skaffat en blogg, här kommer ni få läsa allt från himmel och jord.
Jag heter Alice johansson och är 15 år, bor i uddevalla men tävlar just nu för lysekils ryttarförening, jag har 2 st hästar som ni kommer att få läsa mycket om,te.x träningar och tävlingar :)
Lucky Strike kallas även för Lillen , en maxad c-ponny på 18 år, med mig har han tävlat L:B i hoppning men han har inte gjort något innan jag fick honom för 4 årsen. Men jag har inte tävlat dressyr med honom, för jag gillar mest hoppning men jag tränar i både hoppning och dressyr :) Men nu börjar ju Lillen bli gammal så därför ska jag hoppa L:D och L:C frammåt, för jag börjar känna att det har inte samma flyt i L:B som förr. Men både jag och han tycker det är kul så då kan vi fortsätta fast lite mindre klasser:)
Lord of the darkness men han kallas dacke fick jag i vintras, han är en maxad d-ponny just nu men han kanske kommer växa över men det kan man ju inte veta än :p Han är 4 år, och var sutten på några gånger när jag fick honom, men han hade varit bråkig och dom som ägde honom hade inte tid för dom hade många andra hästar, så därför sålde dom honom. Han har bråkat en del med mig också, men med mycket träning och hjälp så har det blivit mkt bättre, men han vågar inte lita på människor så han är väldigt spänd och kräver mycket tid. 
Mitt mål är att han ska bli säker och känna att han kan lita på mig och att jag kan lita på honom, och så småning om börja hoppa lite smått, men det kommer ta en tid och det får det göra :)


/ alice

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0