Fick ngt i ögat tror jag..

Åhhh sitter och kollar på massor med bilder på mig och ärtan, den hästen asså.. Den bästa början på tävlingsbanan för mig.. Kommer ihåg hur alla klagat på mig och berättat hur kul det sett ut när jag rider runt ärtan, medans folk sattasade järnet, travade jag runt där med långa tyglar, och fick lite stopp här och där.. SSå kom jag urt från banan så säger en: Alice det är ingen idee att tävla om du inte försöker, utan travar runt , du får iallefall galoppera!
jagh: men jag kan ju inte galoppera hon ska ju orka hoppa två gånger?
AHHAHA
Det var samma, när jag var mindre la jag aldrig på spöt på rumpan eller bogen, utan på min stövel, för jag tyckte hon reagerade lika bra på det, för hon hörde ljudet så då förstog hon att hon skulle gå fram förklarade jag för folk hahaha, medans dom himlade med ögonen.. JAg har fått faktiskt mycket kritik, men försökt inte ta åt mig iallefall inte visa att jag gör det..  Sen vaar det ett år då det gick kvarka runt överallt, så lysekil skulle inte få ihop div 2 lag utan mig, så dom ringde, jag sa att jag jätte gärna ville vara med. JAg visste inte vad det var ngt inte hur högt L:B var för jag ade aldrig hoppat så högt. Mamma sa att det var en lag tävling. Som jag trodde var lag tävling, alla 4 vár inne på bannan, och skulle hoppa en bana så snabbt som möjligt, typ som en staffet HAHAHA, men när jag kon till tävlingen fattade jag attd et inte var så xd JAg tävlade bara lag klasserna ocså, för att jag tyckte det var snällast mot ärtan hahah. Och även då var det folk som sa till mamma att dom tyckte dte bara var onjödigt att jag var med och dom förstog inte hur dom kunde låtit mig få vara med för att jag o ärtan aldrig skulle klara av det.. Första omgången, ändrade hela min syn med tävlingen sen... JAg förstog varför folk tävlade nu, att sattsa var det roligaste jag någonsin gjort.. Ärtan kastade av mig innan startlinjen...(vilket innebar att jag fick hoppa upp igen) och detta var på omhoppningen, och hela laget hade innan gått vägarna vi skulle rida, och jag skulle inte göra snäva svängar.. MEn jag var så förbannad på ärtan så jag gjoirde alla snävaste svängar och körde hjärnet, den dan kom vi 4a. Och jag var den enda i laget som kom helt felfria runt alla omgångar, och efter det fattade jag och ärtan vad vi skulle göra på tävlingarna i fortsättningen, ärtan var väldigt seg, men hon kunde svänga och lite placeringar fick vi.. Hon betydde så sjukt mycket och var allt... Sån häst som henne skulle alla fått ha turen att ha.
Komma halt på 3 ben, och sen bli världens goaste ponny. Första tävlingen var ett Km och då tävlade jag mot 1 till i omhoppningen och då vann jag med 1 hundradel, och jag vann även utklädnaden också. Hoppas du har det bragumman....
 Fösta tävlingen




 HAHAHA

 Yeaah min första tävling outfitt då  ahahah xd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0