Hemma från tävling!

Nu är jag hemma igén! Dacke skötte sig riktigt bra :D  När vi hade lastat ur och så och kom upp till ridhuset så gick han och gnäggade och grejja haha. Men han var riktigt nervös för han spände sig och gick inte fram för skänkeln, men jag travade och gjorde mkt öningar och minskningar och efter en stund slappnade han av mer.
Så när jag skulle in på framhoppningen blev han nervös igen, men han gick på ändå. Men när jag red mot det lilla hindret, så blev han paff att det ko ett hinder så han baa flöög över hahaha. Men sen hoppde jag fram som vanligt och det gick fint fint. :D
Sen gick jag in på banan, då var han riktig nervös, men det var faktiskt första tävlingen så :)
Men på 60 cm, gick det bra spänd så han travade ibland och var väldigt ostabilt men kom felfria.
70 cm gick var han mer säker på vad han skulle göra så då galopperade han och hoppade allt rätt och då var detg mer flyt :)

Men han är så rädd att göra fel så däför gick det lite ostabilt i 60, men jag är as nöjd:D

Förut efter skulle jg smörja in hans ben med liniment, så nu har jag händerna fulla i det, så det typ bränner ? isar? eller stick? jag vette fa vad det gr men det känns inte bra ahhaha

 aww min bebis

/ Alice

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0